טרנד השייקים שכובש את עולם הבריאות

קרדיט תמונה Depositphotos

עד לא מזמן, המילה שייקים הייתה מקושרת בעיקר למילקשייקים – משקאות לא ממש בריאים שהם, למעשה, פחות או יותר גלידה שנמסה וניתנת לשתייה. עם זאת, בתקופה האחרונה כובשת את העולם מגמת השייקים הבריאים, אשר משנה לחלוטין את התדמית הזו ומוכיחה כי משקאות קרים, מרעננים וטעימים, יכולים גם להיות מאוד בריאים.

במיוחד כאן בישראל החמה (זה עוד הרבה לפני שיא הקיץ), שייקים יכולים להיות פינוק של ממש. הם יכולים לעזור להביס את החום, לעורר את החושים ולטעון מצברים, וזה עוד לפני שדיברנו על שלל היתרונות הבריאותיים.

שתיית שייקים בכל בוקר, בתור תחליף לארוחה או לצידה (כל עוד מאזנים את הרכיבים התזונתיים ומספר הקלוריות), מעניקה כוחות ליום כולו ועוזרת לשמור על תזונה נכונה. במאמר זה נעסוק ביתרונות הבולטים ביותר של שייקים, שהפכו אותם ללהיט בעולם הבריאות.

סיוע בעיכול

שייקים ירוקים המכילים הרבה ירקות ועלים ירוקים, מוסיפים ויטמינים ומינרלים חיוניים לארוחה ומסייעים לעיכול. בנוסף, קל יותר באופן כללי לעכל מזון נוזלי, שקל לגוף שלכם לפרק.

מקור לנוגדי חמצון

תה ירוק הוא מקור פופולרי לנוגדי חמצון. גם שייקים אפשר להכין כך שיהיו עשירים בנוגדי חמצון, אשר מונעים מחלות, באמצעות ענבים, פירות יער, בטטה ומזונות נוספים.

שמירה על עור הפנים

כפי שאתם אולי יודעים, מזון המכיל קרוטנואידים, כמו מנגו ודלעת, מועילים מאוד לעור ובייחוד לעור הפנים. לכן, שייקים המכילים את המרכיבים הללו עוזרים לשמור על עור בריא.

ניקוי רעלים מהגוף

מזונות כמו שום, פפאיה וסלק עוזרים לנקות את הדם ולהיפטר מרעלים שהצטברו ברקמות הגוף.

הגברת כוח המוח

פירות וירקות מסוימים מגבירים את תפקוד המוח ואת הזיכרון. ערנות וריכוז מועצמים מאוד על ידי מזונות כמו קוקוס, העשירים בחומצות שומן אומגה 3. שייקים עם מרכיבים אלה עוזרים למוח לעבוד מהר יותר.

מקור של סידן

צריכה קבועה של סידן בכמות הנכונה חיונית לבריאות העצמות והשיניים. יתר על כן, זה יכול להשפיע גם על צמיחת השיער ותפקוד הלב. אגב, גם ויטמין D3 ו-ויטמין K הם חומרים מזינים המשפרים את בריאות העצם, וניתן לצרוך אותם על ידי הוספת תרד, ירקות ירוקים ופירות הדר כמרכיבים עיקריים.

שמירה על רמת הסוכר בדם

לכן ארוחת בוקר עשירה בחומרים מזינים אך דלה בקלוריות עוזרת לשמור על איזון בסוכר. שייקים גורמים לתחושת שובע בלי להגדיל את צריכת הסוכר.

איזון התפקוד הורמונלי

להורמונים יש תפקיד גדול בוויסות התפקוד היומיומי. כל חוסר איזון ברמות שלהם יכול להוביל לשלל בעיות, ואף להוות סכנה בריאותית של ממש. לכן, כדי שההורמונים שלכם יפעלו בצורה חלקה, כל מה שאתם צריים הוא שייק מרענן לבחירתכם.

לסיכום

תוך עשר דקות (של הכנה או רכישה), אתם יכולים להנות משייק מרענן, מזין, בריא וגם מאוד טעים. אז למה אתם מחכים?

שתף

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן